Betony dla budownictwa komunikacyjnego produkowane w zakładach TRANSDZWIG to przede wszystkim:
bardzo wysoka trwałość nawet w najtrudniejszych warunkach
wysoka jakość produktu oraz konsystencja zapewniająca łatwe układanie i zagęszczanie
szeroki wybór klas wytrzymałości na ściskanie i ekspozycji
zgodność z obowiązującymi wymaganiami dotyczącymi wznoszenia drogowych obiektów inżynierskich
możliwość dostosowania właściwości betonu pod konkretne wymagania wykonawcy
Składniki betonu
Składniki produkowanych przez nas betonów drogowo-mostowych są zgodne nie tylko z postanowieniami aktualnych norm, ale również spełniają dodatkowe wymagania określane w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych. Do betonów dla budownictwa komunikacyjnego stosowane są:
cementy portlandzkie niskoalkaliczne o wysokiej odporności na agresję siarczanową: CEM I 42,5 N-SR3/NA i CEM I 52,5 N-SR3/NA
piasek
kruszywa łamane – grysy granitowe, bazaltowe 2-8 i 8-16 spełniające dodatkowe wymagania odnośnie zawartości
pyłów, mrozoodporności, nasiąkliwości, zawartości nad – i podziarna i inne
domieszki upłynniające – w celu uzyskania odpowiedniej konsystencji mieszanki przy zachowaniu wymaganego stosunku W/C
domieszki napowietrzające – do wykonywania elementów konstrukcyjnych narażonych na bezpośrednie oddziaływanie mrozu i środków odladzających
domieszki opóźniające wiązanie w celu umożliwienia układania mieszanki betonowej w okresie wysokich temperatur lub/i długiego transportu
woda
Cechy charakterystyczne
Konstrukcje drogowe i mostowe to obiekty inżynierskie pracujące w szczególnie trudnych warunkach. Są one ciągle narażane na niekorzystne oddziaływanie czynników zewnętrznych takich jak: mróz, środki odladzające, woda, ścieranie przez przejeżdżające pojazdy, agresja chemiczna. Wszystkie te czynniki powodują, że betony przeznaczone do wznoszenia tego typu konstrukcji muszą być nie tylko wytrzymałe, ale także odporne na agresję środowiska.
Betony drogowe i mostowe produkowane w zakładach CEMEX charakteryzują się bardzo wysoką trwałością nawet w najtrudniejszych warunkach eksploatacji. Już na etapie projektowania mieszanki betonowej brane są pod uwagę warunki, w jakich w przyszłości będzie pracował element konstrukcji, dzięki czemu mogą zostać spełnione nawet najbardziej restrykcyjne wymagania, co do mieszanki betonowej jak i betonu stwardniałego.
Zgodność z obowiązującymi normami
Betony drogowe i mostowe projektowane i produkowane są zawsze w oparciu o Szczegółowe Specyfikacje Techniczne uwzględniające postanowienia:
Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie. Dz.U. 2000 nr 63 poz. 735
Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Dz.U. 1999 nr 43 poz. 430
Ogólnych Specyfikacji Technicznych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Branżowego Zakładu Doświadczalnego Budownictwa Drogowego i Mostowego Sp. z o.o.
Zastosowania
Wszystkie elementy konstrukcji drogowych obiektów inżynierskich:
mostów
wiaduktów
tuneli
przepustów
konstrukcji oporowych
nawierzchnie dróg, ulic, placów manewrowych
Parametry techniczne
wytrzymałość na ściskanie (powyżej 30 MPa)
zawartość powietrza w mieszance (3,5-6,5%)
nasiąkliwość (poniżej 5%)
wodoszczelność (minimum W8)
mrozoodporność (minimum F150)
odporność betonu na oddziaływanie środków odladzających.
stosunek w/c < 0,45